Onderweg naar Doha - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu Onderweg naar Doha - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Doha

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

31 Augustus 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dit weekend is een kort weekend, omdat ik volgende week moet deelnemen aan een training in Doha zat er niks anders op dan op zaterdag avond al het vliegtuig te nemen om via Dubai naar Doha te reizen.
Op vrijdag avond heb was ik nog uitgenodigd voor een Braziliaanse BBQ bij een van de collega's.
Het eten was geweldig en ook het weer was zoals je kunt voorstellen perfect.
Het verschil tussen een Braziliaanse BBQ en de BBQs die wij hebben, is dat het vlees allemaal in kleine stukjes wordt gesneden als het klaar is en iedereen gewoon een stukje prikt.
Eigenlijk veel fijner, want je hoeft niet een groot stuk ineens op te eten, waardoor je niet vlug te veel eet!
Als gevolg om 11 uur voldaan het bed ingerold maar niet met een te volle maag!
Sinds ik in Luanda ben, ben ik ook weer begonnen met hardlopen, gisteren ochtend mijn langste afstand tot nu gelopen, namelijk 6,5km. geen wereldtijd 50 min. Maar met in elk rondje op de compound een serieuze klim, ben ik best tevreden voor een beginner.
Zoals gezegd gisteren avond het vliegtuig genomen. De eerste 2 uren waren zeer turbulent, we vlogen door een gebied van heel veel onweer en dat was goed te zien, overal om ons heen lichtflitsen en het vliegtuig personeel moest zelfs noodgedwongen gaan zitten.
Toch nog een paar uurtjes kunnen slapen en nu in Dubai waar ik wacht op het vertrek.
Ben benieuwd hoe Doha er nu uitziet, er schijnt weer veel veranderd te zijn, er wordt een metro gebouwd en het nieuwe vliegveld is open. Wat leuk is, is dat ik tijdens de training wat oud collega's van Kopenhagen zal zien die nu in Qatar werken.
Nog leuker, volgende week vrijdag met "de blauwe zwaan" naar huis, daar kijk ik nog het meeste naar uit!
Geen foto's deze keer, dat komt de volgende keer weer!
En bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!

PS Toon: de eerlijkheid gebied te zeggen dat het ijs in Luanda zelfs beter smaakte als dat van kees ;-)

  • 31 Augustus 2014 - 20:02

    Harold:

    Hoi Anton,

    Zo zie je nog eens wat van de wereld.
    Leuk als je overal in de wereld bekenden tegen kunt komen.
    Wij zijn ook net pas thuis gekomen.
    Wij zijn vandaag bij de Brabantse dag in Heeze geweest.
    Mooie optocht hoor, maar toch vindt je je eigen wagen het mooiste.
    Ik weet niet of ik bij dit berichtje een foto kan meesturen, daarom moet je als je tijd hebt maar een googelen op Lambrekvrienden, en dan op foto's, Bouw 2014.
    Dan heb je een goede indruk hoe onze wagen er uit ziet.
    Het meeste werk aan de bedjes boven in de wagen (18 stuks) is van mijn hand.
    Kan voorlopig geen kwast meer zien.
    Nu over een half uurtje is de prijsuitreiking, dus ik kan nog niet zeggen wie er gewonnen heeft.
    Leuk om te horen dat het goed met je gaat en tot een volgende keer.

    Groet,
    Harold.

  • 02 September 2014 - 17:01

    T & J.:

    Hallo Anton.
    Leuk verslag.Vooral die Braziliaanse BBQ spreekt me wel aan.Hoop hem t.z.t.te kunnen vergelijken met een Brabantse BBQ!.
    Is er veel veranderd in Doha? Hoop dat je er de weg nog kunt vinden ! Wat moet ik me voorstellen bij een Blauwe Zwaan? Zeker een bepaald type vliegtuig?Dat horen we zeker nog wel een keer.
    Succes met het joggen en let op jezelf.Hartelijke groetjes. T & J.

  • 04 September 2014 - 20:42

    Anton Ketelaars:

    Hallo Harold,
    Mooie wagen zeg, helaas niet in de prijzen gevallen deze keer, op naar volgend jaar dan maar!
    Hallo Tiny & Joop, tja, of die BBQ er nog van komt is nog maar te bezien, geloof dat de zomer toch wel zo'n beetje voorbij is in Nederland.

    Intussen ben ik toe aan mijn laatste dag in Doha, was al weer vergeten hoe warm het hier was in de zomer! Er is weer van alles veranderd hier, het meest opvallende is toch wel dat alle rotondes zijn weggehaald en weer zijn vervangen door gewone stoplichten, ach ja geld genoeg!
    Morgen avond terug naar Nederland, met de blauwe zwaan oftewel de KLM.

Tags: Dubai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 49757

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Juli 2015

Mijn ervaringen in Angola

Landen bezocht: