Winkelen en eten - Reisverslag uit Luanda, Angola van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu Winkelen en eten - Reisverslag uit Luanda, Angola van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu

Winkelen en eten

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

05 Oktober 2014 | Angola, Luanda

De eerste 2 weken van mijn volgende rotaties zitten erop. De eerste rotatie heb ik mij niet zo druk gemaakt over eten aangezien ik maar 2 weken in Angola zou zijn. Maar nu bij mijn eerste echte 6 weken rotatie, is het natuurlijk belangrijk om regelmatig zelf te koken en te weten waar ik het beste eten kan kopen.
Dus de afgelopen weken wat supermarkten bezocht.
In totaal zijn er 3 grote winkels in de buurt:
Shopright: Wat je kunt vergelijken met een Aldi, alleen vele malen groter met, ter vergelijking zeker zo groot als een AH XL. Dan heb je Kero, waar je iets wat luxer eten kunt vinden, ook heel erg groot. En gisteren naar "Caso Dos Fresco" geweest. Meer een Plus/AH kwaliteiten producten maar helaas vrij klein dus niet zoveel assortiment.
Ook heb ik een hele goede bakkerij gevonden, met lekker brood, zeker lekkerder als in een supermarkt!
Uitdaging blijft natuurlijk te weten wat ik koop, alles is natuurlijk in het Portugees dus is het een beetje gokken zeker met vlees. Maar heb wat vlees gekocht en nu maar afwachten of het ook lekker is ;-)
Daarom is het goed dat ook wat eten vanuit Nederland heb meegebracht, zo heb ik gisteren een hele stapel boekweit pannenkoeken gebakken, krijg je toch een beetje het Nederlandse gevoel van !
Hieronder foto's van de heldere champignon soep, salade en pannenkoeken die ik heb gemaakt. Recepten zijn op verzoek verkrijgbaar ;-) Oh ja, van 1 ding kon ik makkelijk ontdekken wat het was, kijk maar!
Komende week gaat mijn Portugese les beginnen, 2 keer 1 uur, ben benieuwd of ik dan meer kan zeggen als bedankt, goede morgen, middag en avond! Kan ik misschien nog beter winkelen ;-)

  • 05 Oktober 2014 - 15:30

    Toon:

    t is geen vetpot!!

    Maar toch smakelijk eten :-)


    mvg
    Toon

  • 05 Oktober 2014 - 18:53

    Joop.:

    Hallo Anton.
    Je past goed in het rijtje kandidaten van HEEL NEDERLND BAKT.
    De pannenkoek is in ieder geval goed gelukt en lijkt mij wel lekker.
    Ik zag toch wel wat jij niet zag.Iets met 2 grote oren.
    Ook wij wensen je smakelijk eten en wensen je succes met de Portugese les.
    Groetjes; Tiny & joop.

  • 05 Oktober 2014 - 19:44

    Harold:

    Hoi Anton,

    Is het restaurant morgen ook open, dan komen wij een keer aanschuiven.
    (heb nu nog 2 weken vakantie).
    Het eten ziet er goed uit, en met een beetje kruiden kun je al een hoop bereiken.
    Leuk, zo leer je nog eens wat bij, portugees.
    Maar ik neem aan dat je op het werk toch alles in het Engels doet?
    Wij gaan nu Miljoenenjacht kijken en hopen dat we daar wat winnen.
    Verder gaan we van de week een dag of 3 naar de kust.
    Hopelijk is het dan een beetje weer.
    Ik weet de volgende keer wel te vertellen hoe dat geweest is.

    Groeten van Harold en Gerdie.

Tags: winkelen, eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 877
Totaal aantal bezoekers 49735

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Juli 2015

Mijn ervaringen in Angola

Landen bezocht: