Waar ben ik precies? - Reisverslag uit Luanda, Angola van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu Waar ben ik precies? - Reisverslag uit Luanda, Angola van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu

Waar ben ik precies?

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

23 Augustus 2014 | Angola, Luanda

Ondanks het feit dat Angola enorm groot is (meer dan 1.200km van Oost naar West, en zelfs mee dan 1.300km van Noord naar zuid) speelt tot nu toe mijn meeste tijd zich af op een gebied van een paar vierkante km slechts.

Op de bijgevoegde foto kun je zien hoe dicht het kantoor, het winkelcentrum en het appartement liggen.

De blauwe cirkel is waar het appartement is, dit ligt op het complex Noblesse, als je in google naar afbeelding zoekt van "Noblesse Luanda" dan krijg je een aardig beeld van dit complex.
Ik vond ook nog dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=wRqT-M_cAN4

De rode cirkel geeft aan waar het kantoor staat, dit is op het Belas Business Park. Ook hier kun je via Google afbeeldingen een goede indruk krijgen. Dit terrein wordt bewaakt en je vindt hier naast kantoor gebouwen ook wat restaurants, Bank en appartementen.

Het laatste is Belas Shopping, hier zitten verschillende winkels bij elkaar en een grote supermarkt, zoiets als een Carfour in Qatar. Kijk maar weer op google plaatjes voor de details.
Overigens zit er no een andere supermarkt dicht bij genaamd Kero.

Dit gedeelte van Luanda heet Talatona, een heel aantrekkelijk gedeelte van Luanda omdat het niet in het centrum ligt, waar het verkeer elke dag (behalve in het weekend) een nachtmerrie is omdat er eigenlijk maar 2 wegen in en uit de stad gaan, en dat levert uren lange files op.

Overigens is hier bijna de winter voorbij, nog een maand en dan is het volop zomer (herfst en Lente kennen ze hier niet) die dan vervolgens een maand of 6 duurt. Dat is trouwens ook het regen seizoen, in de winter droog en in de zomer kan het goed regen! Grootste probleem hier is dat er geen riolering is, dus kan het water als het regent nergens heen met als gevolg ondergelopen straten, ben benieuwd hoe dat er precies uitziet, later meer!

Nog een weetje: Angolezen zijn heel gelovig, en zij zeggen dan ook dat de Zomer altijd op 15 August begint en dat dan ook weer de zon gaat schijnen! Interessant genoeg: de laatste dagen is het erg bewolkt geweest........

• 23 Augustus 2014 - 19:19

Gerdie:

Hey die Anton,

Het zal wel wennen zijn aan je nieuwe omgeving en werkplaats.
    Paraplu bij de hand houden dus, als het wel gaat regenen.
    Heb je daar ook een auto ter beschikking?
    Ben ook benieuwd voor je als het geregend heeft hoe het daar is.
    Afwachten!
    De eerste 2 weken zitten er op.
    Groetjes van ons.

Doeidoei,

Gerdie

• 24 Augustus 2014 - 13:50

Harold:

Hoi Anton,

Heb op Google Noblesse Luanda opgezocht.
    Zeer mooi complex met sportaccomodatie en zwembad.
    Ik neem aan dat het van buitenaf niet zomaar toegankelijk is?
    Hoeveel km. zit je nu van je werk af.
    Ik het mogelijk om te wandelen of moet je er met de auto naar toe?
    Bij ons zit op de Universiteit de introductieweek er ook weer op.
    Dit is de drukste week van het jaar en is in z'n geheel goed verlopen.
    Morgen gaat de gewone sleur weer beginnen.
    Ben je al een beetje gewend daar?

Tot volgende keer.

Harold.

• 24 Augustus 2014 - 19:58

Anton:

Hoi Gerdie & Harold,
    Bedankt voor de reacties!
    Over het vervoer gesproken, ik maak gebruik van de chauffeurs die ingehuurd zijn door Maersk.
    Het is helaas niet toegestaan om zelf te rijden, of om buiten beschermde omgevingen rond te lopen. Als buitenlander kan je dan toch het risico lopen om overvallen te worden (gaat niet om de persoon alleen om geld).
    Dus ondanks dat het kantoor maar op een 10 minuten lopen is dien ik toch met de auto te gaan, wat dan een ritje is van ongeveer 1 minuut ;-)

• 25 Augustus 2014 - 18:52

Joop & Tiny.:

Hallo Anton.
    Interessante foto's uit Luanda.
    Naast het (harde) werken heb je toch ook nog gezellige dagen daar in Angola
    Lekker luieren aan het water en dure ijsjes eten.
    Fijn dat je bekenden in je omgeving hebt die je af en toe kunt bezoeken.
    Woon je ver van het nationaal park Quicama af?
    Lijkt me leuk om dieren in het wild te zien.
    Heb ook op Noblesse Uganda gekeken.Veel fotogenieke gebouwen daar in Angola.
    Je schoenzolen zul je wel niet verslijten daar als je bijna alles met de auto moet doen.
    Dat is dus mooi meegenomen.
    Tot een volgende keer !! Groetjes. J & T.

• 25 Augustus 2014 - 18:58

Joop.: