Onderweg naar Luanda - Reisverslag uit Luanda, Angola van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu Onderweg naar Luanda - Reisverslag uit Luanda, Angola van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Luanda

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

16 Augustus 2014 | Angola, Luanda

Vandaag de lange tocht naar Luanda. De wekker ging al om 5.45u omdat om 6.30 de taxi voor de deur zou staan.
Na een laatste douche en een koffie, al de bagage naar buiten gezeuld en de sleutel in de brievenbus achtergelaten. Zo daar kan ik nu niet meer binnen. Maar wat de verhuizer mij al wist te vertellen is dat er een ontzettend interesse is voor dit soort appartementen en eigenlijk hij ook al weer iemand had, dus lang zal het zeker niet leegstaan!
De trip naar Luanda is best lang, eerst een ruim 3 uur durende vlucht naar Lissabon om vervolgens na 1,5 uur wachten 7 uur te moeten vliegen naar Luanda. Beide vluchten worden uitgevoerd door TAP, the Portugese luchtvaart maatschappij. Niks mee, vrij nieuwe vliegtuigen en het eten is zeker niet slecht. Overigens is er in business class helemaal geen reden tot klagen lijkt mij!
De vlucht naar Portugal gaat voorspoedig na een uur vertraging bij de start. Daar aangekomen kan ik al wennen aan het uur tijdsverschil met Nederland, wat ook het geval is voor Angola, in ieder geval in de zomer, aangezien Angola geen wintertijd kent (ik vraag mij af waarom ;-) ) is het dan precies even laat als in Nederland, wel handig.
Grootste verschil is dan ook niet de tijd, maar het seizoen, in Angola is het nu wintertijd, wat betekend dat het overdag maar een graatje of 25 wordt, en 's nachts tussen de 15 en de 20 lekker fris dus.
Ook de 2e vlucht gaat voorspoedig en we landen om 8.30 's avonds. Kijk niet uit naar de paspoort controle, de vorige 2 keren duurde dat meer dan 1,5 uur (gaat heel traag en 'ochtends komen veel vliegtuigen uit Europa rond dezelfde tijd aan). Maar tot mijn verbazing duurt het nu minder dan 10 minuten! En ook mijn bagage komt als een van de eerste van de band af.
Nu naar het appartement, de chauffeur staat al op mij te wachten, en na een half uurtje wachten op hem want hij moet in een lange rij staan om te betalen voor het parkeren, kunnen we gaan!
Ook nu gaat het razendsnel, ja weekend natuurlijk!
Daar ben ik dan, in Luanda, het nieuwe werk avontuur kan beginnen......

  • 17 Augustus 2014 - 15:51

    Ingrid:

    Een hele trip, maar je bent er dan uiteindelijk. Appartement ziet er mooi uit!
    Een hele ervaring weer. Succes morgen op je eerste werkdag!! X

  • 24 Augustus 2014 - 13:40

    Harold:

    Hoi Anton,
    Ik heb niet alle dagen mijn conputer aan staan, vandaar mijn verlate reactie.
    Naar de foto's te oordelen is het daar tenminste goed weer.
    Bij ons is het de laatste week naatje pet geweest.
    Ik denk dat de zomer er bij ons op zit. Het regent af en toe behoorlijk en het is best wel fris aan het worden.
    Mooi appartement heb je daar.

    Wel fijn dat je weer op jezelf zit en het appartement naar je eigen wens kunt inrichten.
    Dan heb je toch een eigen stekje in een vreemd land.

Tags: Reis, Luanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 49764

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Juli 2015

Mijn ervaringen in Angola

Landen bezocht: