Pre-visit July: - Reisverslag uit Luanda, Angola van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu Pre-visit July: - Reisverslag uit Luanda, Angola van Anton Ketelaars - WaarBenJij.nu

Pre-visit July:

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

30 Juni 2014 | Angola, Luanda

Voordat ik in Augustus definitief aan de slag ga voor onze Angola organisatie - vond ik het heel belangrijk om daar al een week naar toe te gaan.
Dit om natuurlijk met het HR team te praten, met de 3 mensen die aan mij gaan rapporteren en mijn "formele baas".
Ook vond ik het belangrijk om met de leden van het management team te praten, per slot van rekening zal ik heel wat tijd met hen doorbrengen en is het goed om van hen te horen hoe mijn voorganger het heeft gedaan en wat ze van mij verwachten.
Tijdens mijn bezoek heb ik ook wat presentaties gedaan voor wat groepen medewerkers, altijd fijn om de eerste "connectie" te maken. Want wat wel is gebleken is dat Angola een land van de informele cultuur is. Veel praten om dingen gedaan te krijgen.
Het zullen daarom lange dagen worden op kantoor, dat is zeker!
Ook zal ik de Portugese taal eigen moeten maken, een andere uitdaging aangezien ik niet zo'n talen knobbel heb - maar daarover meer in een ander verslag.
Ook heb ik het appartement gezien waar ik kom te wonen. Over luxe zeker niet te klagen, 2 slaapkamers, een grote keuken met kook eiland, een heel leuk groot balkon, met BBQ en keukentje.
Als klap op de vuurpijl wordt dit ook nog eens allemaal 7 dagen in de week schoongemaakt.
Maar goed genoeg hierover, de bijgevoegde foto's spreken voor zich!

PS: het is nu winter in Angola, dat betekend dat het gedurende de dag tussen de 20 en 25 graden is en 's nachts tussen de 15 en 20 graden.

Nu maar wachten tot ik een akkoord krijg van de Angolese regering dat ik het land weer mag in reizen!

  • 12 Juli 2014 - 15:16

    Joop.:

    Zie mijn mail aan jou.
    Groetjes.Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 49765

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Juli 2015

Mijn ervaringen in Angola

Landen bezocht: